Anunt de concurs - Maraton de înot „24 AquaMasters”, ediţia a IV-a
Maraton de înot „24 AquaMasters”, ediţia a IV-a
Informaţii generale:
Perioada de desfăşurare: 21-22.03.2015
Locaţie: bazinul de înot „Bega”, zona Circumvalaţiunii, Timişoara, 25 m, 6 culoare, temperatura apei
aprox. 29 grade C;
Grup ţintă: persoane care au împlinit 18 ani;
Scop: promovarea înotului masters;
Organizator: Clubul de Înot Masters Timişoara, în colaborare cu: Direcţia Judeţeană pentru Sport şi
Tineret Timiş, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport - Universitatea de Vest din Timişoara.
Participanţi
Pot participa persoane care au împlinit 18 ani până la data evenimentului şi au o stare de sănătate şi o
pregătire fizică adecvată pentru participarea la un astfel de eveniment.
Nu este necesar ca participanţii să facă parte dintr-un club/asociaţie sportivă.
Fiecare participant va face parte dintr-o echipă. Înscrierea se poate face în echipă sau individual.
Participanţii vor concura pe propria răspundere, în acest sens vor semna o declaraţie înainte de
începerea evenimentului.
Pe tot parcursul evenimentului, participanţii trebuie să aibe o conduită adecvată, în spiritul fair-play-
ului şi respectului pentru coechipieri, adversari, oficiali.
Echipe
Echipele sunt formate din 8 titulari + 2 rezerve (opţional). Titularii vor înota câte 30 de minute, în 6
runde, în ordinea programării (total 3 ore). Rezerva va putea înlocui un titular indisponibil, dar nu va
putea înota:
- de 2 ori într-o rundă;
- 2x30 de minute consecutiv;
- mai mult de 4 runde.
Nr. concurent Runda 1 Runda 2 Runda 3 Runda 4 Runda 5 Runda 6
1 13,00-13,30 17,00-17,30 21,00-21,30 01,00-01,30 05,00-05,30 09,00-09,30
2 13,30-14,00 17,30-18,00 21,30-22,00 01,30-02,00 05,30-06,00 09,30-10,00
3 14,00-14,30 18,00-18,30 22,00-22,30 02,00-02,30 06,00-06,30 10,00-10,30
4 14,30-15,00 18,30-19,00 22,30-23,00 02,30-03,00 06,30-07,00 10,30-11,00
5 15,00-15,30 19,00-19,30 23,00-23,30 03,00-03,30 07,00-07,30 11,00-11,30
6 15,30-16,00 19,30-20,00 23,30-00,00 03,30-04,00 07,30-08,00 11,30-12,00
7 16,00-16,30 20,00-20,30 00,00-00,30 04,00-04,30 08,00-08,30 12,00-12,30
8 16,30-17,00 20,30-21,00 00,30-01,00 04,30-05,00 08,30-09,00 12,30-13,00
Fiecare echipă va avea un căpitan de echipă care va asigura comunicarea dintre organizatori şi
membrii echipei.
Pentru creşterea vizibilităţii evenimentului, fiecare echipă va putea avea un înotător invitat (persoane
cu vizibilitate publică, reprezentanţi ai unor instituţii publice sau private) care va putea înota o singură
dată, maximum 15 minute, oricând pe perioada desfăşurării competiţiei.
La competiţie se vor putea înscrie maxim 6 echipe, acestea fiind repartizate pe culoare în ordinea
înscrierii, după cum urmează:
Culoarul 1 Culoarul 2 Culoarul 3 Culoarul 4 Culoarul 5 Culoarul 6
E5 E3 E1 E2 E4 E6
Notă: din dorința de a da posibilitatea participării unui număr cât mai mare de cluburi, în cazul în
care se înscriu mai mult de șase echipe, organizatorii își rezervă dreptul de accepta din partea
cluburilor cu mai multe echipe înscrierea unui număr de echipe corespunzător principiului de mai
sus.
Echipament
Este obligatorie utilizarea căştii de înot. Este recomandată utilizarea ochelarilor de înot.
Nu este permisă utilizarea costumelor speciale de înot sau a materialelor ajutătoare: labe, palmare,
plute, etc.
Programul competiţiei
Sâmbătă, 21.03.2014
Plata înscrierii: 11,30-12,00
Încălzire: 12,00-12,40
Deschiderea competiţiei: 12,40-12,50
Primul start: 13,00
Duminică, 22.03.2014
Fluierul de încheiere: 13,00
Festivitatea de premiere 13,15
Regulament
- înotătorii se vor prezenta la start cu maxim 5 minute înainte de ora programată;
- startul se poate lua de pe block-start, de pe marginea bazinului sau din apa;
- in timpul înotului este permisă utilizarea oricărui procedeu de înot;
- participanţii vor înota pe culoarul pe care este programată echipă din care fac parte, astfel
încât să evite ciocnirile cu înotătorii de pe culoarul vecin;
- schimbul de ştafetă va fi anunţat printr-un fluier lung, cu 30 de secunde înaintea orei
programate. După fluierul lung, schimbul de ştafetă se va realiza în momentul în care cei care
înoată vor ajunge la capătul bazinului, în partea din care se face startul;
- în cazul întârzierii unui concurent la schimbul de ştafetă, acesta va putea înota doar timpul
rămas din cele 30 de minute aferente rundei respective, din momentul prezentării la start, fără
alte penalizări;
- contabilizarea numărului de bazine efectuate, va fi realizată de arbitrii de culoar, pentru
eventualele contestaţii existând proba video;
- comportamentul participanţilor trebuie sa fie respectuos faţă de arbitri, ceilalti participanti,
spectatori, organizatori sau voluntari;
- nu este permis consumul de bauturi alcoolice pe durata concursului;
- nerespectarea celor de mai sus conduce la penalizări (pâna la excluderea din concurs), decizia
fiind la latitudinea organizatorilor.
Penalizări
- greşeala de start (startul furat) se penalizează cu 10 bazine;
- întoarcerea greşită (dacă nu se atinge peretele cu orice parte a corpului) se penalizează cu 10
bazine;
- nerespectarea ordinii de intrare la start se penalizează cu 10 bazine;
- nerespectarea spaţiului pentru arbitri, sau deranjarea acestora se penalizează cu 10 bazine.
Penalizările vor fi aplicate la finalul competiţiei, prin scădere, din numărul total de bazine realizat de
către echipa penalizată.
Înscriere
La competiţie pot participa maxim 6 echipe. Înscrierea se va face în ordine cronologică.
Dacă există înotători fără echipă, aceştia se vor putea înscrie individual; în funcţie de numărul
acestora, organizatorii vor putea forma una sau mai multe echipe, criteriul aplicat fiind cel cronologic
(în ordinea înscrierii).
Echipele înscrise (complete) au prioritate în faţa echipelor formate de organizatori din înotători
individuali.
Înscrierile se vor face on-line, din data de 17.02.2015 până la data de 14.03.2015, la adresa:
http://www.timisoara.inot-masters.ro
Componenţa echipelor şi repartizarea lor pe culoare va fi anunţată on-line, până la data de 17.03.2015.
Lista membrilor fiecarei echipe cu o fotografie a fiecarei persoane va fi afisata pe situl Internet al
clubului. In acest sens, participantii vor pune la dispozitia organizatorilor, la contact@timisoara.inot-
masters.ro,până la data de 14.03.2015, fotografii (tip pasaport) in format digital.
Taxa de participare la competiţie este de 65 lei de persoană. Pentru ştafetele ce reprezintă firme, taxa
de participare este de 120 lei pentru fiecare component al ştafetei. Plata înscrierii unei echipe se va
face de către căpitanul echipei:
- la secretariatul evenimentului, sâmbătă, 21.03.2015, între orele 11,30 şi 12,00;
- prin bancă, în contul bancar: Titular: Clubul de Inot MASTERS Timisoara cont:
RO 47 BRDE 360SV 58 64 11 23 600BRD Continental, Timisoara, cod fiscal 22406183.
Denumirea platii: contribuţie maratonul 24AquaMasters.
Fiecare participant va primi:
- la începutul competiţiei: tricoul competiţiei, certificat de participare, apă (2 litri);
- la fiecare 6 ore, pachet mâncare: 1 baton cereale, 1 banană, 1/4 pizza, dextroză.
Premii
Va fi declarată câştigătoare, echipa care va contabiliza cel mai mare număr de bazine, parcurse în cele
24 de ore ale competiţiei.
Componenţii echipelor de pe primele 3 locuri vor primi diplome.
Concurentul şi concurenta cu cel mai mare număr de bazine parcurse, la fiecare grupă de vârstă (18-
24, 25-29, 30-34, 35-39, şamd) vor primi diplome.
Facilităţi
Organizatorii vor pune la dispoziţia participanţilor:
- spaţiu de odihnă (este recomandată utilizarea sacilor de dormit);
- spaţiu de socializare (dotat cu calculator şi videoproiector, se vor rula filme, videoclipuri,
etc.);
- spaţiu în care se va lua masa (dotat cu TV).
Riscul de accidente
Organizatorii vor supraveghea desfăşurarea concursului pe toată durata sa.
Participarea la competiţie presupune o stare de sănătate corespunzătoare şi o bună condiţie fizică.
Participanţii îşi vor asuma responsabilitatea cu privire la riscurile practicării înotului şi riscurile
participării la competiţie.
În cazul în care un înotător va avea, pe durata cursei, probleme ce impun asistenţă din partea
organizatorilor, va încerca să semnalizeze acest lucru prin ridicarea unei mâini deasupra capului.
Promovare
- evenimentul va avea o pagină de Internet dedicată, pe care vor fi postate informaţii relevante
(program, înscrieri, statistici, etc.),
- evenimentul va fi transmis online, în timp real, pe pagina de Internet a evenimentului.
Cazare
Organizatorii pot informa participanţii privind cazarea în diverse locaţii cu diferite categorii de
confort:
- internat şcolar cu camere cu mai multe paturi (6-8) si grup sanitar pe hol – 7 euro/pat;
- internat şcolar cu camere cu 3 paturi si grup sanitar propriu – 10 euro/pat;
- pensiune sau hotel.
Mai multe detalii sunt disponibile la solicitare: contact@timisoara.inot-masters.ro